A) C. Wright Mills B) Émile Durkheim C) Karl Marx D) Max Weber
A) Com una realitat predeterminada per factors biològics. B) Com una realitat imprevisible i aleatòria. C) Com una construcció social creada per individus. D) Com una realitat objectiva i immutable.
A) La sociologia interpretativa estudia només esdeveniments històrics, mentre que la sociologia positivista se centra en prediccions sobre el futur. B) La sociologia interpretativa es basa en opinions personals, mentre que la sociologia positivista es basa en creences religioses. C) La sociologia interpretativa utilitza només dades quantitatives, mentre que la sociologia positivista utilitza només dades qualitatives. D) La sociologia interpretativa se centra en els significats subjectius, mentre que la sociologia positivista emfatitza les lleis objectives.
A) Com un procés purament econòmic. B) Com una evolució biològica. C) Com quelcom que només es pot imposar mitjançant lleis. D) Com a resultat de canvis en els significats i les interpretacions compartides entre els individus.
A) Analitzant només la comunicació no verbal. B) Ignorant les interaccions socials i centrant-se en els sistemes econòmics. C) Donant per fet que totes les interaccions socials estan predeterminades per la genètica. D) Estudiant com els individus interpreten i donen significat a les seves interaccions.
A) Fonctionalisme estructural B) Interaccionisme simbòlic C) Selecció natural D) Determinisme biològic
A) Com una amenaça a la cohesió social. B) Com una font valuosa de diferents significats i interpretacions. C) Com un resultat natural de les variacions genètiques. D) Com una barrera al creixement econòmic.
A) Simpatia B) Apatia C) Antipatía D) Empatia
A) Sociologia interpretativa B) Estudis antropològics C) Ciències socials positivistes D) Mètodes de recerca qualitativa
A) Martin Heidegger B) Hans-Georg Gadamer C) Wilhelm Dilthey D) Johann Gustav Droysen
A) Explicació (erklären) B) Interpretació C) Comprensió (verstehen) D) Anàlisi
A) Edmund Husserl B) Johann Gustav Droysen C) Wilhelm Dilthey D) Martin Heidegger
A) La manera en què els humans existeixen a través del llenguatge, basada en l'ontologia. B) Interpretació objectiva. C) Anàlisi des d'una perspectiva de tercera persona. D) El mètode de les ciències naturals.
A) Georg Simmel B) Max Weber C) Talcott Parsons D) Émile Durkheim |