- 1. Quan va descobrir Wilhelm Conrad Röntgen els raigs X?
A) 1875 B) 1925 C) 1895 D) 1910
- 2. Les radiografies són un tipus de radiació?
A) Gama B) Electromagnètica C) Alfa D) Beta
- 3. Com s'anomena el procés mitjançant el qual els rajos X travessen el cos per crear una imatge?
A) Ultrassonografia B) Fluoroscòpia C) Tomografia D) Radiografia
- 4. Quina expressió s'utilitza per descriure el procés en què els rajos X interactuen amb una pantalla fluorescència per produir una imatge?
A) Tomografia B) Ultrassonografia C) Radiografia D) Fluoroscòpia
- 5. Quina de les següents tècniques d'imatge mèdica NO utilitza raigs X?
A) Resonància magnètica (RM) B) Fluoroscòpia C) Tomografia computada (TC) D) Tomografia per emissió de positrons (PET)
- 6. Quin tipus de radiació electromagnètica té més energia que els raigs X?
A) Llum ultraviolada B) Llum visible C) Raigs gamma D) Llum infraroja
- 7. En quin any va rebre Wilhelm Roentgen el primer Premi Nobel de Física pel seu descobriment dels raigs X?
A) 1895 B) 1920 C) 1910 D) 1901
- 8. A quin país va néixer Wilhelm Conrad Röntgen?
A) Alemanya B) Polònia C) Suïssa D) Àustria
- 9. Quina propietat dels materials aprofiten els raigs X per crear contrast a les imatges?
A) Dispersió B) Transmissió C) Absorció diferencial D) Reflexió
|