A) Max Weber B) Karl Marx C) C. Wright Mills D) Émile Durkheim
A) Com una realitat imprevisible i aleatòria. B) Com una realitat objectiva i immutable. C) Com una realitat predeterminada per factors biològics. D) Com una construcció social creada per individus.
A) La sociologia interpretativa utilitza només dades quantitatives, mentre que la sociologia positivista utilitza només dades qualitatives. B) La sociologia interpretativa es basa en opinions personals, mentre que la sociologia positivista es basa en creences religioses. C) La sociologia interpretativa estudia només esdeveniments històrics, mentre que la sociologia positivista se centra en prediccions sobre el futur. D) La sociologia interpretativa se centra en els significats subjectius, mentre que la sociologia positivista emfatitza les lleis objectives.
A) Com un procés purament econòmic. B) Com quelcom que només es pot imposar mitjançant lleis. C) Com a resultat de canvis en els significats i les interpretacions compartides entre els individus. D) Com una evolució biològica.
A) Analitzant només la comunicació no verbal. B) Donant per fet que totes les interaccions socials estan predeterminades per la genètica. C) Ignorant les interaccions socials i centrant-se en els sistemes econòmics. D) Estudiant com els individus interpreten i donen significat a les seves interaccions.
A) Selecció natural B) Determinisme biològic C) Interaccionisme simbòlic D) Fonctionalisme estructural
A) Com un resultat natural de les variacions genètiques. B) Com una barrera al creixement econòmic. C) Com una amenaça a la cohesió social. D) Com una font valuosa de diferents significats i interpretacions.
A) Antipatía B) Simpatia C) Apatia D) Empatia
A) Estudis antropològics B) Sociologia interpretativa C) Ciències socials positivistes D) Mètodes de recerca qualitativa
A) Martin Heidegger B) Hans-Georg Gadamer C) Wilhelm Dilthey D) Johann Gustav Droysen
A) Comprensió (verstehen) B) Explicació (erklären) C) Interpretació D) Anàlisi
A) Johann Gustav Droysen B) Martin Heidegger C) Wilhelm Dilthey D) Edmund Husserl
A) La manera en què els humans existeixen a través del llenguatge, basada en l'ontologia. B) Anàlisi des d'una perspectiva de tercera persona. C) El mètode de les ciències naturals. D) Interpretació objectiva.
A) Émile Durkheim B) Talcott Parsons C) Max Weber D) Georg Simmel |