De l'absolutisme al liberalisme
  • 1. De quins segles esteim xerrant?
A) Des del sXVIII-XIX
B) s XV-.sXVII
C) XVI.-XIX
  • 2. Què va sorgir a l'inici d'aquesta època que va rompre la hegemonia del moment?
A) una manera diferent de veure la religió
B) Una nova manera de pensar, de governar
C) El segle de la llum
  • 3. Com s'anomena?
A) Absolutisme
B) partit progressista
C) partit conservador
D) Liberalisme
  • 4. Quina era la forma de governar en aquest moment?
A) monarquia absolutista
B) monarquia constitucional
C) monarquia parlamentària
  • 5. Amb l'abolutisme qui tenia la major part del poder?
A) l'alta noblesa
B) l'església
C) l'alta burgesia
D) el rei
  • 6. El reis tenien el suport de...
A) església i noblesa
B) alta noblesa i baixa noblesa
C) exèrcit i clero
D) grans comerciants i església
  • 7. El poble i els burgesos donaven el seu suport a la monarquia absoluta?
A) sí
B) No
C) en aquelles zones on arribaven a un acord favorable per a les dues parts
  • 8. Per què ?
A) perque eren incapaços de mantenir els pactes
B) perque pagaven imposts i no tenien drets
C) perque volien més llibertat
  • 9. Què va provocar aquesta situació abusiva dels nobles damunt el poble ?
A) Napoleó posés al seu germà com a rei
B) Lluitar per a què el liberalisme s'establís aconseguir així millors condicions de vida
C) una revolta militar que va provocar l'expulsió d'Isabel II
  • 10. On va esclatar aquesta rebel.lió?
A) a França
B) a Itàlia
C) a Espanya
D) a Anglaterra
  • 11. Qui va defensar les idees del liberalisme a França?
A) Felip VII
B) Amadeu de Saboia
C) el clero i l'exèrcit
D) Napoleó Bonaparte
  • 12. Napoleó va lluitar ....
A) al nord d'Europa
B) dins França
C) a França i als països del seu voltant
  • 13. A Espanya en Napoleó va derrotar al rei del moment que era en...
A) Isabel II
B) Maria Cristina
C) Amadeu de Saboia
D) Ferran VII
  • 14. En Napoleó va establir com a rei...
A) al seu germà Joan I
B) al seu capità i gran amic Joan I
C) al seu germà Josep I
D) al germà del rei Joan I
  • 15. A partir d'aquell moment el poble....
A) va protestar pel fet d'haver posat un rei francès
B) perquè no volia cap rei com a cap de l'estat
C) perquè volia un rei i no un capità militar
  • 16. Com protestà el poble?
A) amb lluites en contra de l'exèrcit francès
B) amb destrucció del camins que duien els queviures a l'exèrcit francès
C) amb revoltes duites a França
  • 17. Qui va succeir a Josep I?
A) Joan I de Borbó
B) Ferran VII
C) Isabel II
D) Maria Cristina
  • 18. Què esperava el poble de Ferran VII?
A) que eliminàs els decrets de Nova Planta
B) que eliminés la nova constitució i suprimís els imposts
C) que acceptàs les ideees liberatsl i es convertís en un monarca constitucional
D) que el clero eliminés els imposts que el poble havia de pagar
  • 19. Va complir els desitjos del poble?
A) no
B) sí
C) per a una gran majoria sí que va complir amb les expectatives creades
  • 20. Per què ?
A) va obligar a eliminar els imposts que el poble havia de pagar
B) va el.liminar les Corts i la Constitució
C) va acceptar les Corts i la constitució
  • 21. Quan Ferran VII va morir qui el va succeir?
A) el seu germà Carles I
B) La seva filla Isabel II
C) en Napoleó
  • 22. Com va reaccionar el poble amb el successor/a de Ferran VII?
A) El poble estava d'acord ja que creia que millorarien els drets del poble
B) el poble dubtava de la seva capacitat i per això volia en Amadeu de Saboia
C) demanava més implicació de la família Borbó
  • 23. Estava tots els estaments d'acord amb el seu successor/a?
A) sí, però els liberals volien més implicació de l'església
B) sí, sempre i quan conservassin l'essència del govern que hi havia hagut fins al moment
C) no, els absolutistes volien com a rei al germà de FerranVII
  • 24. Quines conseqüències va provocar aquesta situació de disconformitat?
A) la creació de dos partits polítics
B) una guerra carlina
C) una situació económica esplendorosa
  • 25. Els....... varen guanyar aquesta guerra
A) carlins
B) absolutistes
C) progressites
D) isabelins
  • 26. Quins canvis va proposar la reina regent?
A) reformes per a convertir Espanya en conservadora i absolutista
B) reformes per a convertir Espanya en liberal constitucional i parlamentària
C) reformes per a millorar les vies de comunicació
  • 27. Qui va eliminar els imposts senyorials?
A) govern liberal
B) govern progressita
C) govern absolutista
  • 28. Qui va imposar imposts al poble?
A) govern absolutista
B) govern conservador
C) govern liberal
  • 29. Qui va proposar reformes econòmiques?
A) govern de Ferran VII
B) govern d'Amadeu de Savoia
C) govern liberal
  • 30. Quin govern defensava la societat estamental?
A) govern liberal
B) govern absolutista
  • 31. L'exili d'Isabel II va provocar...
A) una situació de moltes revoltes i guerrilles
B) un sexenni de molts canvis i situació inestable
C) una època d'estabilitat i tranquilitat
Otros exámenes de interés :

Examen creado con That Quiz — el sitio para crear exámenes de matemáticas.