Dites de Nadal 01
  • 1. Abans de Nadal, capa no cal.
A) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
B) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
C) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
D) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
E) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
images
  • 2. Si per Nadal fred no en fa, per Pasqua bé en farà. Calors de Nadal són frescors per Pasqua. Nadal al sol, Pasqua al foc. Nadal de sol, Pasqua de fred.
A) A partir del solstici d'hivern (entre el dia 20 i el 23 de desembre) el dia comença a creixer. Al principi quasi no es nota, per poc a poc va allargant més y va augmentant el temps de llum solar.
B) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
C) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
D) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
E) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
images
  • 3. El dia no creixerà fins que Jesús naixerà. Per Nadal un pas de pardal. Entre Nadal i Reis, creix el dia un peu de rei.
A) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
B) A partir del solstici d'hivern (entre el dia 20 i el 23 de desembre) el dia comença a creixer. Al principi quasi no es nota, per poc a poc va allargant més y va augmentant el temps de llum solar.
C) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
D) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
E) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
images
  • 4. El forn, per Nadal, no para un instant.
A) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
B) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
C) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
D) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
E) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
images
  • 5. Els trons de Nadal no fan bé ni mal.
A) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
B) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
C) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
D) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
E) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
images V RN OX
  • 6. Fangada abans de Nadal, per mitja femada val. La neu de Nadal de femada val. Nadal nevat, primavera regalada.
A) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
B) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
C) La pluja o la neu, al voltant del Nadal, es molt beneficiosa per al camp; tant com si tiraren un poc de fem.
D) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
E) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
  • 7. Nadal never, blat al graner. Nadal nevat, anyada de blat.
A) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
B) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
C) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
D) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
E) A partir del solstici d'hivern (entre el dia 20 i el 23 de desembre) el dia comença a creixer. Al principi quasi no es nota, per poc a poc va allargant més y va augmentant el temps de llum solar.
imagesB XFSF
  • 8. Nadal duu l'hivern dins d'una panera; si no el duu davant el porta al darrera.
A) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
B) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
C) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
D) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
E) Si el fret no comença abans de Nadal, començarà després, però sempre, al voltant de Nadal hi farà fred (clar!, és l'inici de l'hivern.
navidad papa noel
  • 9. Nadal passat, Cap d'Any aviat.
A) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
B) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
C) Si el fret no comença abans de Nadal, començarà després, però sempre, al voltant de Nadal hi farà fred (clar!, és l'inici de l'hivern.
D) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
E) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
portaldebelen
  • 10. Per Nadal, cada ovella al seu corral. Per Nadal, cada perdiu al seu niu. Per Nadal, cadascú al seu hostal.
A) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
B) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
C) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
D) Si el fret no comença abans de Nadal, començarà després, però sempre, al voltant de Nadal hi farà fred (clar!, és l'inici de l'hivern.
E) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
imagesBOBR JR
  • 11. Per Nadal, capons, neules i torrons.
A) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
B) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
C) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
D) Si el fret no comença abans de Nadal, començarà després, però sempre, al voltant de Nadal hi farà fred (clar!, és l'inici de l'hivern.
E) A partir del solstici d'hivern (entre el dia 20 i el 23 de desembre) el dia comença a creixer. Al principi quasi no es nota, per poc a poc va allargant més y va augmentant el temps de llum solar.
Feliz Navidad
  • 12. Sant Blai passat, Nadal acabat.
A) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
B) Quan ha passat Sant Blai, ja s'han acabat totes les festes i vacances de Nadal.
C) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
D) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
E) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
Otros exámenes de interés :

Examen creado con That Quiz — el sitio para crear exámenes de matemáticas.