A) s XV-.sXVII B) XVI.-XIX C) Des del sXVIII-XIX
A) El segle de la llum B) una manera diferent de veure la religió C) Una nova manera de pensar, de governar
A) partit conservador B) Liberalisme C) partit progressista D) Absolutisme
A) monarquia absolutista B) monarquia constitucional C) monarquia parlamentària
A) el rei B) l'alta noblesa C) l'alta burgesia D) l'església
A) grans comerciants i església B) església i noblesa C) alta noblesa i baixa noblesa D) exèrcit i clero
A) sí B) No C) en aquelles zones on arribaven a un acord favorable per a les dues parts
A) perque eren incapaços de mantenir els pactes B) perque volien més llibertat C) perque pagaven imposts i no tenien drets
A) Lluitar per a què el liberalisme s'establís aconseguir així millors condicions de vida B) una revolta militar que va provocar l'expulsió d'Isabel II C) Napoleó posés al seu germà com a rei
A) a Anglaterra B) a Espanya C) a Itàlia D) a França
A) Amadeu de Saboia B) Felip VII C) el clero i l'exèrcit D) Napoleó Bonaparte
A) dins França B) a França i als països del seu voltant C) al nord d'Europa
A) Amadeu de Saboia B) Isabel II C) Maria Cristina D) Ferran VII
A) al seu capità i gran amic Joan I B) al seu germà Josep I C) al seu germà Joan I D) al germà del rei Joan I
A) va protestar pel fet d'haver posat un rei francès B) perquè volia un rei i no un capità militar C) perquè no volia cap rei com a cap de l'estat
A) amb destrucció del camins que duien els queviures a l'exèrcit francès B) amb lluites en contra de l'exèrcit francès C) amb revoltes duites a França
A) Isabel II B) Maria Cristina C) Joan I de Borbó D) Ferran VII
A) que eliminés la nova constitució i suprimís els imposts B) que acceptàs les ideees liberatsl i es convertís en un monarca constitucional C) que eliminàs els decrets de Nova Planta D) que el clero eliminés els imposts que el poble havia de pagar
A) sí B) per a una gran majoria sí que va complir amb les expectatives creades C) no
A) va acceptar les Corts i la constitució B) va obligar a eliminar els imposts que el poble havia de pagar C) va el.liminar les Corts i la Constitució
A) La seva filla Isabel II B) el seu germà Carles I C) en Napoleó
A) demanava més implicació de la família Borbó B) El poble estava d'acord ja que creia que millorarien els drets del poble C) el poble dubtava de la seva capacitat i per això volia en Amadeu de Saboia
A) sí, sempre i quan conservassin l'essència del govern que hi havia hagut fins al moment B) sí, però els liberals volien més implicació de l'església C) no, els absolutistes volien com a rei al germà de FerranVII
A) una situació económica esplendorosa B) la creació de dos partits polítics C) una guerra carlina
A) absolutistes B) progressites C) isabelins D) carlins
A) reformes per a convertir Espanya en liberal constitucional i parlamentària B) reformes per a convertir Espanya en conservadora i absolutista C) reformes per a millorar les vies de comunicació
A) govern absolutista B) govern progressita C) govern liberal
A) govern liberal B) govern absolutista C) govern conservador
A) govern de Ferran VII B) govern liberal C) govern d'Amadeu de Savoia
A) govern absolutista B) govern liberal
A) una època d'estabilitat i tranquilitat B) un sexenni de molts canvis i situació inestable C) una situació de moltes revoltes i guerrilles |