ThatQuiz Directorio Inténtalo
Dites de Nadal 01
Contribuido por: Andreu Martí
  • 1. Abans de Nadal, capa no cal.
A) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
B) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
C) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
D) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
E) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
  • 2. Si per Nadal fred no en fa, per Pasqua bé en farà. Calors de Nadal són frescors per Pasqua. Nadal al sol, Pasqua al foc. Nadal de sol, Pasqua de fred.
A) A partir del solstici d'hivern (entre el dia 20 i el 23 de desembre) el dia comença a creixer. Al principi quasi no es nota, per poc a poc va allargant més y va augmentant el temps de llum solar.
B) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
C) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
D) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
E) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
  • 3. El dia no creixerà fins que Jesús naixerà. Per Nadal un pas de pardal. Entre Nadal i Reis, creix el dia un peu de rei.
A) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
B) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
C) A partir del solstici d'hivern (entre el dia 20 i el 23 de desembre) el dia comença a creixer. Al principi quasi no es nota, per poc a poc va allargant més y va augmentant el temps de llum solar.
D) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
E) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
  • 4. El forn, per Nadal, no para un instant.
A) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
B) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
C) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
D) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
E) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
  • 5. Els trons de Nadal no fan bé ni mal.
A) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
B) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
C) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
D) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
E) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
  • 6. Fangada abans de Nadal, per mitja femada val. La neu de Nadal de femada val. Nadal nevat, primavera regalada.
A) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
B) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
C) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
D) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
E) La pluja o la neu, al voltant del Nadal, es molt beneficiosa per al camp; tant com si tiraren un poc de fem.
  • 7. Nadal never, blat al graner. Nadal nevat, anyada de blat.
A) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
B) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
C) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
D) A partir del solstici d'hivern (entre el dia 20 i el 23 de desembre) el dia comença a creixer. Al principi quasi no es nota, per poc a poc va allargant més y va augmentant el temps de llum solar.
E) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
  • 8. Nadal duu l'hivern dins d'una panera; si no el duu davant el porta al darrera.
A) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
B) Si el fret no comença abans de Nadal, començarà després, però sempre, al voltant de Nadal hi farà fred (clar!, és l'inici de l'hivern.
C) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
D) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
E) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
  • 9. Nadal passat, Cap d'Any aviat.
A) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
B) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
C) Tot just després de Nadal, la següent festa és Cap d'Any.
D) Si el fret no comença abans de Nadal, començarà després, però sempre, al voltant de Nadal hi farà fred (clar!, és l'inici de l'hivern.
E) Si no fa fred per Nadal, a Pasqua farà.
  • 10. Per Nadal, cada ovella al seu corral. Per Nadal, cada perdiu al seu niu. Per Nadal, cadascú al seu hostal.
A) Si el fret no comença abans de Nadal, començarà després, però sempre, al voltant de Nadal hi farà fred (clar!, és l'inici de l'hivern.
B) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
C) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
D) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
E) Quan és Nadal es fan molts pastissets, coques, dolços, rostits, ... i a tota hora està el forn en funcionament.
  • 11. Per Nadal, capons, neules i torrons.
A) Si el fret no comença abans de Nadal, començarà després, però sempre, al voltant de Nadal hi farà fred (clar!, és l'inici de l'hivern.
B) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
C) Com que a Nadal hi ha pocs/poques (o cap) verdures, fruites, cereals, llegums, ... al camp, encara que trone (i pedregue o ploga fort) no passa res, no té conseqüències perjudicials.
D) A partir del solstici d'hivern (entre el dia 20 i el 23 de desembre) el dia comença a creixer. Al principi quasi no es nota, per poc a poc va allargant més y va augmentant el temps de llum solar.
E) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
  • 12. Sant Blai passat, Nadal acabat.
A) Que comença a fer fred a Nadal, i per tant, abans no fa falta abrigar-se massa.
B) Per Nadal, la família es sol reunir encara que alguns estiguen fora o lluny, per ser una festa familiar.
C) Quan ha passat Sant Blai, ja s'han acabat totes les festes i vacances de Nadal.
D) Si a Nadal neva, hi haurà una bona collita de blat.
E) Fa referència al que es menja (o menjava) tradicionalment a les festes de Nadal. Rostits, dolços, ...
Otros exámenes de interés :

Examen creado con That Quiz — el sitio para crear exámenes de matemáticas.