ThatQuiz Directorio Inténtalo
Edat Mitjana Política - Economia
Contribuido por: Galí
  • 1. Què significa política?
A) És la paraula que ens serveix per referir-nos a qui mana
B) És la paraula que ens serveix per referir-nos al que menjaven
C) Allò de les guerres
D) Allò dels partits
  • 2. Abans de la Edat mitjana quina etapa hi havia?
A) Primera edat
B) Edat Antiga
C) Última edat
D) Prehistòria
  • 3. On podem localitzar la història que hem explicat?
A) Al sud de la Península Ibèrica.
B) A Portugal
C) Al nord-est de la Península Ibèrica
D) Al oest de la Península Ibèrica.
  • 4. Durant la primera etapa de l'edat mitjana, qui governava el nord de Catalunya?
A) Els Francs
B) Els comtes catalans
C) L'imperi Musulmà
D) Ningú
  • 5. Durant la primera etapa de l'edat mitjana, qui governava el sud de Catalunya?
A) Ningú
B) Els Francs
C) L'imperi Musulmà
D) Els comtes catalans
  • 6. Arribada la segona etapa, quin va ser el comte que va aconseguir ajuntar tots els comtats catalans?
A) El comte Joan Berenguer
B) El comte Genís Pinart
C) El comte Miquel Martí i Pol
D) El comte Ramon Berenguer
  • 7. Amb quin imperi va unir el seu propi imperi Ramon Berenguer?
A) Francès
B) Portuguès
C) Aragonès
D) Italià
  • 8. Com s'anomena el regne que va aparèixer a partir d'aquesta unió?
A) Corona Catalana-Aragonesa
B) Corona Castellana
C) Corona Francesa
D) Corona Catalana
  • 9. Què estudiem de l'Economia de l'edat mitjana a Catalunya?
A) Estudiem qui mana
B) Estudiem el que menjaven
C) Estudiem com compraven i venien coses
D) Allò dels diners
  • 10. Quins tipus de persona hi havia a l'època?
A) Noblesa i Clergat.
B) Noblesa, Clergat i Poble ras.
C) Noblesa i Poble ras.
D) Clergat i Poble ras.
  • 11. Què feia tan poderosa la Noblesa?
A) El fet de tenir un exèrcit.
B) El fet de tenir totes les grans extensions de terreny.
C) No eren tan poderosos.
D) El fet de tenir totes les grans extensions de terreny i un exèrcit.
  • 12. El clergat era l'encarregat de transmetre els valors d'una religió, quina?
A) El Cristianisme
B) El Judaisme
C) El Budisme
D) L'Islam
  • 13. Perquè el clergat es considerava un sector poderós?
A) Perquè podien estudiar
B) No els consideraven poderosos
C) Perquè anaven a missa
D) Perquè tenien algun terreny
  • 14. Que feia el poble ras si venia un lladre?
A) Avisar el noble perquè els protegís amb l'exercit
B) Oferir-li menjar
C) Fer-lo fora de males maneres.
D) Avisar el noble perquè no li donarien més menjar.
  • 15. Com s'anomenava un conjunt de persones que s'ajuntaven segons l'ofici que tenien?
A) Sindicat
B) Associació
C) Grup
D) Gremi
Otros exámenes de interés :

Examen creado con That Quiz — donde se hacen ejercicios de matemáticas y más.