A) XVI.-XIX B) s XV-.sXVII C) Des del sXVIII-XIX
A) El segle de la llum B) una manera diferent de veure la religió C) Una nova manera de pensar, de governar
A) partit conservador B) Liberalisme C) Absolutisme D) partit progressista
A) monarquia parlamentària B) monarquia constitucional C) monarquia absolutista
A) el rei B) l'alta burgesia C) l'alta noblesa D) l'església
A) exèrcit i clero B) alta noblesa i baixa noblesa C) església i noblesa D) grans comerciants i església
A) sí B) No C) en aquelles zones on arribaven a un acord favorable per a les dues parts
A) perque pagaven imposts i no tenien drets B) perque eren incapaços de mantenir els pactes C) perque volien més llibertat
A) Lluitar per a què el liberalisme s'establís aconseguir així millors condicions de vida B) Napoleó posés al seu germà com a rei C) una revolta militar que va provocar l'expulsió d'Isabel II
A) a Itàlia B) a Anglaterra C) a França D) a Espanya
A) Felip VII B) Napoleó Bonaparte C) Amadeu de Saboia D) el clero i l'exèrcit
A) al nord d'Europa B) dins França C) a França i als països del seu voltant
A) Amadeu de Saboia B) Maria Cristina C) Ferran VII D) Isabel II
A) al germà del rei Joan I B) al seu capità i gran amic Joan I C) al seu germà Joan I D) al seu germà Josep I
A) perquè volia un rei i no un capità militar B) va protestar pel fet d'haver posat un rei francès C) perquè no volia cap rei com a cap de l'estat
A) amb destrucció del camins que duien els queviures a l'exèrcit francès B) amb lluites en contra de l'exèrcit francès C) amb revoltes duites a França
A) Isabel II B) Joan I de Borbó C) Maria Cristina D) Ferran VII
A) que el clero eliminés els imposts que el poble havia de pagar B) que eliminàs els decrets de Nova Planta C) que acceptàs les ideees liberatsl i es convertís en un monarca constitucional D) que eliminés la nova constitució i suprimís els imposts
A) sí B) no C) per a una gran majoria sí que va complir amb les expectatives creades
A) va el.liminar les Corts i la Constitució B) va acceptar les Corts i la constitució C) va obligar a eliminar els imposts que el poble havia de pagar
A) en Napoleó B) La seva filla Isabel II C) el seu germà Carles I
A) el poble dubtava de la seva capacitat i per això volia en Amadeu de Saboia B) demanava més implicació de la família Borbó C) El poble estava d'acord ja que creia que millorarien els drets del poble
A) sí, però els liberals volien més implicació de l'església B) sí, sempre i quan conservassin l'essència del govern que hi havia hagut fins al moment C) no, els absolutistes volien com a rei al germà de FerranVII
A) una situació económica esplendorosa B) la creació de dos partits polítics C) una guerra carlina
A) absolutistes B) progressites C) isabelins D) carlins
A) reformes per a millorar les vies de comunicació B) reformes per a convertir Espanya en conservadora i absolutista C) reformes per a convertir Espanya en liberal constitucional i parlamentària
A) govern liberal B) govern absolutista C) govern progressita
A) govern absolutista B) govern liberal C) govern conservador
A) govern de Ferran VII B) govern liberal C) govern d'Amadeu de Savoia
A) govern absolutista B) govern liberal
A) una època d'estabilitat i tranquilitat B) una situació de moltes revoltes i guerrilles C) un sexenni de molts canvis i situació inestable |