De l'absolutisme al liberalisme
  • 1. De quins segles esteim xerrant?
A) s XV-.sXVII
B) Des del sXVIII-XIX
C) XVI.-XIX
  • 2. Què va sorgir a l'inici d'aquesta època que va rompre la hegemonia del moment?
A) Una nova manera de pensar, de governar
B) El segle de la llum
C) una manera diferent de veure la religió
  • 3. Com s'anomena?
A) partit conservador
B) Absolutisme
C) Liberalisme
D) partit progressista
  • 4. Quina era la forma de governar en aquest moment?
A) monarquia parlamentària
B) monarquia absolutista
C) monarquia constitucional
  • 5. Amb l'abolutisme qui tenia la major part del poder?
A) l'església
B) el rei
C) l'alta burgesia
D) l'alta noblesa
  • 6. El reis tenien el suport de...
A) exèrcit i clero
B) grans comerciants i església
C) alta noblesa i baixa noblesa
D) església i noblesa
  • 7. El poble i els burgesos donaven el seu suport a la monarquia absoluta?
A) No
B) sí
C) en aquelles zones on arribaven a un acord favorable per a les dues parts
  • 8. Per què ?
A) perque pagaven imposts i no tenien drets
B) perque volien més llibertat
C) perque eren incapaços de mantenir els pactes
  • 9. Què va provocar aquesta situació abusiva dels nobles damunt el poble ?
A) Lluitar per a què el liberalisme s'establís aconseguir així millors condicions de vida
B) una revolta militar que va provocar l'expulsió d'Isabel II
C) Napoleó posés al seu germà com a rei
  • 10. On va esclatar aquesta rebel.lió?
A) a Anglaterra
B) a Espanya
C) a Itàlia
D) a França
  • 11. Qui va defensar les idees del liberalisme a França?
A) Amadeu de Saboia
B) el clero i l'exèrcit
C) Napoleó Bonaparte
D) Felip VII
  • 12. Napoleó va lluitar ....
A) dins França
B) a França i als països del seu voltant
C) al nord d'Europa
  • 13. A Espanya en Napoleó va derrotar al rei del moment que era en...
A) Isabel II
B) Maria Cristina
C) Amadeu de Saboia
D) Ferran VII
  • 14. En Napoleó va establir com a rei...
A) al seu germà Joan I
B) al seu capità i gran amic Joan I
C) al seu germà Josep I
D) al germà del rei Joan I
  • 15. A partir d'aquell moment el poble....
A) va protestar pel fet d'haver posat un rei francès
B) perquè volia un rei i no un capità militar
C) perquè no volia cap rei com a cap de l'estat
  • 16. Com protestà el poble?
A) amb lluites en contra de l'exèrcit francès
B) amb destrucció del camins que duien els queviures a l'exèrcit francès
C) amb revoltes duites a França
  • 17. Qui va succeir a Josep I?
A) Isabel II
B) Joan I de Borbó
C) Ferran VII
D) Maria Cristina
  • 18. Què esperava el poble de Ferran VII?
A) que eliminàs els decrets de Nova Planta
B) que el clero eliminés els imposts que el poble havia de pagar
C) que eliminés la nova constitució i suprimís els imposts
D) que acceptàs les ideees liberatsl i es convertís en un monarca constitucional
  • 19. Va complir els desitjos del poble?
A) per a una gran majoria sí que va complir amb les expectatives creades
B) no
C) sí
  • 20. Per què ?
A) va el.liminar les Corts i la Constitució
B) va obligar a eliminar els imposts que el poble havia de pagar
C) va acceptar les Corts i la constitució
  • 21. Quan Ferran VII va morir qui el va succeir?
A) en Napoleó
B) La seva filla Isabel II
C) el seu germà Carles I
  • 22. Com va reaccionar el poble amb el successor/a de Ferran VII?
A) El poble estava d'acord ja que creia que millorarien els drets del poble
B) demanava més implicació de la família Borbó
C) el poble dubtava de la seva capacitat i per això volia en Amadeu de Saboia
  • 23. Estava tots els estaments d'acord amb el seu successor/a?
A) no, els absolutistes volien com a rei al germà de FerranVII
B) sí, sempre i quan conservassin l'essència del govern que hi havia hagut fins al moment
C) sí, però els liberals volien més implicació de l'església
  • 24. Quines conseqüències va provocar aquesta situació de disconformitat?
A) una situació económica esplendorosa
B) una guerra carlina
C) la creació de dos partits polítics
  • 25. Els....... varen guanyar aquesta guerra
A) absolutistes
B) carlins
C) progressites
D) isabelins
  • 26. Quins canvis va proposar la reina regent?
A) reformes per a millorar les vies de comunicació
B) reformes per a convertir Espanya en conservadora i absolutista
C) reformes per a convertir Espanya en liberal constitucional i parlamentària
  • 27. Qui va eliminar els imposts senyorials?
A) govern absolutista
B) govern progressita
C) govern liberal
  • 28. Qui va imposar imposts al poble?
A) govern conservador
B) govern absolutista
C) govern liberal
  • 29. Qui va proposar reformes econòmiques?
A) govern d'Amadeu de Savoia
B) govern de Ferran VII
C) govern liberal
  • 30. Quin govern defensava la societat estamental?
A) govern liberal
B) govern absolutista
  • 31. L'exili d'Isabel II va provocar...
A) un sexenni de molts canvis i situació inestable
B) una època d'estabilitat i tranquilitat
C) una situació de moltes revoltes i guerrilles
Altres proves d'interés :

Prova creada amb That Quiz — el lloc per crear proves matemàtiques i d'altres matèries.