A) XVI.-XIX B) Des del sXVIII-XIX C) s XV-.sXVII
A) una manera diferent de veure la religió B) El segle de la llum C) Una nova manera de pensar, de governar
A) Liberalisme B) partit conservador C) partit progressista D) Absolutisme
A) monarquia absolutista B) monarquia parlamentària C) monarquia constitucional
A) el rei B) l'església C) l'alta burgesia D) l'alta noblesa
A) alta noblesa i baixa noblesa B) grans comerciants i església C) església i noblesa D) exèrcit i clero
A) sí B) en aquelles zones on arribaven a un acord favorable per a les dues parts C) No
A) perque volien més llibertat B) perque pagaven imposts i no tenien drets C) perque eren incapaços de mantenir els pactes
A) una revolta militar que va provocar l'expulsió d'Isabel II B) Lluitar per a què el liberalisme s'establís aconseguir així millors condicions de vida C) Napoleó posés al seu germà com a rei
A) a Espanya B) a Itàlia C) a França D) a Anglaterra
A) Felip VII B) Napoleó Bonaparte C) el clero i l'exèrcit D) Amadeu de Saboia
A) dins França B) a França i als països del seu voltant C) al nord d'Europa
A) Isabel II B) Amadeu de Saboia C) Maria Cristina D) Ferran VII
A) al seu germà Joan I B) al germà del rei Joan I C) al seu capità i gran amic Joan I D) al seu germà Josep I
A) va protestar pel fet d'haver posat un rei francès B) perquè volia un rei i no un capità militar C) perquè no volia cap rei com a cap de l'estat
A) amb revoltes duites a França B) amb lluites en contra de l'exèrcit francès C) amb destrucció del camins que duien els queviures a l'exèrcit francès
A) Isabel II B) Maria Cristina C) Ferran VII D) Joan I de Borbó
A) que acceptàs les ideees liberatsl i es convertís en un monarca constitucional B) que eliminàs els decrets de Nova Planta C) que el clero eliminés els imposts que el poble havia de pagar D) que eliminés la nova constitució i suprimís els imposts
A) per a una gran majoria sí que va complir amb les expectatives creades B) sí C) no
A) va obligar a eliminar els imposts que el poble havia de pagar B) va acceptar les Corts i la constitució C) va el.liminar les Corts i la Constitució
A) el seu germà Carles I B) La seva filla Isabel II C) en Napoleó
A) demanava més implicació de la família Borbó B) El poble estava d'acord ja que creia que millorarien els drets del poble C) el poble dubtava de la seva capacitat i per això volia en Amadeu de Saboia
A) sí, sempre i quan conservassin l'essència del govern que hi havia hagut fins al moment B) no, els absolutistes volien com a rei al germà de FerranVII C) sí, però els liberals volien més implicació de l'església
A) la creació de dos partits polítics B) una guerra carlina C) una situació económica esplendorosa
A) absolutistes B) carlins C) isabelins D) progressites
A) reformes per a convertir Espanya en liberal constitucional i parlamentària B) reformes per a convertir Espanya en conservadora i absolutista C) reformes per a millorar les vies de comunicació
A) govern absolutista B) govern liberal C) govern progressita
A) govern conservador B) govern absolutista C) govern liberal
A) govern de Ferran VII B) govern d'Amadeu de Savoia C) govern liberal
A) govern liberal B) govern absolutista
A) una època d'estabilitat i tranquilitat B) una situació de moltes revoltes i guerrilles C) un sexenni de molts canvis i situació inestable |